Golf Republic Forum - Singapore's most active golfing forum.
 
HomeFAQCalendarRegisterLog in

Share | 
 

 newbie here

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
enwee
Incredibly Active Golfer
Incredibly Active Golfer


Posts : 4697
Join date : 2011-12-30
Location : Seletar Hills

PostSubject: Re: newbie here   Fri Oct 12, 2012 11:30 pm

gabriel06 wrote:
how to proceed from here? haha.
simple, set a place and time....who want just put name....
Back to top Go down
gabriel06
Newbie Golfer
Newbie Golfer


Posts : 24
Join date : 2012-09-14

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 12:09 pm

Hi all,

A newbie friend & myself are heading to JB for some grass this thursday. Any beginners who are willing to join us?
Back to top Go down
jeffman88
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1374
Join date : 2010-08-17
Location : Where the sun rises...

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 2:07 pm

enwee wrote:
gabriel06 wrote:
how to proceed from here? haha.
simple, set a place and time....who want just put name....

Do it a Punggol range (less ppl on weeknites ) offer free beer + fried chicken from nearby KFC n some prizes maybe for say longest drive for newbies and of course invite enwee and me along Razz hehe
Back to top Go down
3131T
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1185
Join date : 2009-12-08
Location : YCK

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 3:26 pm

jeffman88 wrote:
enwee wrote:
gabriel06 wrote:
how to proceed from here? haha.
simple, set a place and time....who want just put name....

Do it a Punggol range (less ppl on weeknites ) offer free beer + fried chicken from nearby KFC n some prizes maybe for say longest drive for newbies and of course invite enwee and me along Razz hehe

lol! count me in...
Back to top Go down
simoner
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1111
Join date : 2010-09-20

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 3:52 pm

3131T wrote:
jeffman88 wrote:
enwee wrote:
gabriel06 wrote:
how to proceed from here? haha.
simple, set a place and time....who want just put name....

Do it a Punggol range (less ppl on weeknites ) offer free beer + fried chicken from nearby KFC n some prizes maybe for say longest drive for newbies and of course invite enwee and me along Razz hehe

lol! count me in...

cheers I raise 2 hands...count me in too lol!
Back to top Go down
3131T
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1185
Join date : 2009-12-08
Location : YCK

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 4:07 pm

simoner wrote:
cheers I raise 2 hands...count me in too lol!

lol! so bro... u master ur hybrid?
Back to top Go down
enwee
Incredibly Active Golfer
Incredibly Active Golfer


Posts : 4697
Join date : 2011-12-30
Location : Seletar Hills

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 4:10 pm

jeffman88 wrote:
enwee wrote:
gabriel06 wrote:
how to proceed from here? haha.
simple, set a place and time....who want just put name....

Do it a Punggol range (less ppl on weeknites ) offer free beer + fried chicken from nearby KFC n some prizes maybe for say longest drive for newbies and of course invite enwee and me along Razz hehe
if got free food and drink sure a lot people go...including me....kee chiew......
Back to top Go down
simoner
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1111
Join date : 2010-09-20

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 4:17 pm

3131T wrote:
simoner wrote:
cheers I raise 2 hands...count me in too lol!

lol! so bro... u master ur hybrid?

It's "swee, swee...no running water" but the shaft is a wee bit short. So i'm going to put it on the RBZ 4 hybrid instead. Most likely going to get another one for the 3H.
Back to top Go down
3131T
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1185
Join date : 2009-12-08
Location : YCK

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 4:22 pm

simoner wrote:
3131T wrote:
simoner wrote:
cheers I raise 2 hands...count me in too lol!

lol! so bro... u master ur hybrid?

It's "swee, swee...no running water" but the shaft is a wee bit short. So i'm going to put it on the RBZ 4 hybrid instead. Most likely going to get another one for the 3H.

Great to hear that...

Oh... it suppose to be for 4 hybrid 21 deg... I play with 21 deg head to the standard length... If u put on a 3 hybrid, its 0.5 inch short...
Back to top Go down
simoner
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1111
Join date : 2010-09-20

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 4:25 pm

3131T wrote:
simoner wrote:
3131T wrote:
simoner wrote:
cheers I raise 2 hands...count me in too lol!

lol! so bro... u master ur hybrid?

It's "swee, swee...no running water" but the shaft is a wee bit short. So i'm going to put it on the RBZ 4 hybrid instead. Most likely going to get another one for the 3H.

Great to hear that...

Oh... it suppose to be for 4 hybrid 21 deg... I play with 21 deg head to the standard length...

OIC, my previous hybrid Cleveland DST 3hybrid was 21*

Anyway, thanks bro for the good deal Smile
it's very stable...still does about 185-190m on the RBZ 3H (19*).

BTW, paiseh to Topic OFF & temporarilly Thread Hijacked
Back to top Go down
3131T
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1185
Join date : 2009-12-08
Location : YCK

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 4:37 pm

simoner wrote:
OIC, my previous hybrid Cleveland DST 3hybrid was 21*

Anyway, thanks bro for the good deal Smile
it's very stable...still does about 185-190m on the RBZ 3H (19*).

Wow... good distance bro... Beer

Ok ok... we OT liao... Back to thread on free beer n food...
Back to top Go down
gabriel06
Newbie Golfer
Newbie Golfer


Posts : 24
Join date : 2012-09-14

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 4:52 pm

wow.. got "sabo"ed into free beer and chic wings ! lol

anyway where do you guys usually go to in JB? wouldn't mind trying a new place.

Back to top Go down
simoner
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1111
Join date : 2010-09-20

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 4:58 pm

gabriel06 wrote:
wow.. got "sabo"ed into free beer and chic wings ! lol

anyway where do you guys usually go to in JB? wouldn't mind trying a new place.


JB...hmm...U mean for golf or Shocked Shocked ..????
Back to top Go down
gabriel06
Newbie Golfer
Newbie Golfer


Posts : 24
Join date : 2012-09-14

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 5:04 pm

simoner wrote:
gabriel06 wrote:
wow.. got "sabo"ed into free beer and chic wings ! lol

anyway where do you guys usually go to in JB? wouldn't mind trying a new place.


JB...hmm...U mean for golf or Shocked Shocked ..????

Yes for golf cheers Preferred slow pace & Beginner friendly.
Back to top Go down
enwee
Incredibly Active Golfer
Incredibly Active Golfer


Posts : 4697
Join date : 2011-12-30
Location : Seletar Hills

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 5:09 pm

gabriel06 wrote:
simoner wrote:
gabriel06 wrote:
wow.. got "sabo"ed into free beer and chic wings ! lol

anyway where do you guys usually go to in JB? wouldn't mind trying a new place.


JB...hmm...U mean for golf or Shocked Shocked ..????

Yes for golf cheers Preferred slow pace & Beginner friendly.
How slow is slow??? also depending on how many balls u are talking abt.
Back to top Go down
simoner
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1111
Join date : 2010-09-20

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 5:18 pm

gabriel06 wrote:
simoner wrote:
gabriel06 wrote:
wow.. got "sabo"ed into free beer and chic wings ! lol

anyway where do you guys usually go to in JB? wouldn't mind trying a new place.


JB...hmm...U mean for golf or Shocked Shocked ..????

Yes for golf cheers Preferred slow pace & Beginner friendly.

If you don't mind 9-holes courses, Permas Jaya and Impian Mas are very quiet on weekdays.

I normally go to Starhill, Tg Puteri, Palm Villa or Horizon Hills
Back to top Go down
gabriel06
Newbie Golfer
Newbie Golfer


Posts : 24
Join date : 2012-09-14

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 7:07 pm

Sorry I don't get it when people say play 2balls.

It means you tee off with 2 balls each? for that particular hole?
Back to top Go down
enwee
Incredibly Active Golfer
Incredibly Active Golfer


Posts : 4697
Join date : 2011-12-30
Location : Seletar Hills

PostSubject: Re: newbie here   Sun Nov 04, 2012 7:49 pm

gabriel06 wrote:
Sorry I don't get it when people say play 2balls.

It means you tee off with 2 balls each? for that particular hole?
2 balls mean 2 players lah
Back to top Go down
chip_munkie
Senior Golfer
Senior Golfer


Posts : 277
Join date : 2012-10-23
Location : AMK

PostSubject: Re: newbie here   Mon Nov 05, 2012 1:18 am

newbie here too.. hello everyone
Back to top Go down
enwee
Incredibly Active Golfer
Incredibly Active Golfer


Posts : 4697
Join date : 2011-12-30
Location : Seletar Hills

PostSubject: Re: newbie here   Mon Nov 05, 2012 9:55 am

chip_munkie wrote:
newbie here too.. hello everyone
Surely u know u are
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: newbie here   Today at 10:18 am

Back to top Go down
 
newbie here
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» 944 lt1 conversion newbie
» newbie starting out in driving range
» Newbie's Equipments
» Golf Newbie
» Newbie question abt getting handicap

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Singapore Golf Forum - Golf Republic :: Welcome to Golf Republic Forum :: Self Introduction-
Jump to:  
Friends of Golf RepublicFriends of Golf RepublicFriends of Golf Republic
Copyright © 2009 Golf Republic. All Rights Reserved.