Golf Republic Forum - Singapore's most active golfing forum.
 
HomeFAQCalendarRegisterLog in

Share | 
 

 Help Ladies!!! How to swing further???

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
blee67
Hall of Fame Golfer
Hall of Fame Golfer


Posts : 5410
Join date : 2009-12-05
Location : Singapore

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 4:24 pm

yuki wrote:
blee2007 wrote:
A pro mentioned to me once before that when practicing on the range, you need to hear 2 sound, the first would be the club hitting the ball first followed by the club hitting the mat/ground.

i hear the reverse sounds... White Flag

now you know why you are not getting the distance.. haha
Back to top Go down
joleelyn
Course Marshal
Course Marshal


Posts : 1549
Join date : 2009-10-02
Location : in my lil' head.

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 4:32 pm

yuki wrote:
err... What a Face 22 old then we cham liao... affraid

i mean i mean..... cannot 'follow parents' le. must buy own membership. =p sorry sorry!!

aiya.. distance wise, you'll get there. just need more experience and practice.
I think sometimes it has to do with the loft of the clubs. Cos we generally buy massed produced clubs so the angle may not be as accurate.. or the loft rather. ... that kinda makes the difference as well if i'm not mistaken (can someone help on this point?)

I remember people saying something about bringing your clubs down to a club fitter and measure the lofts...... sorry ar. like i said. i just play the game. i dun really know much abt technical stuffs. bear with me. =)

_________________
"Some days, the whole world seems upside down. And then somehow, and probably, and when you least expect it, the world rights itself again."-- Grey's Anatomy
Back to top Go down
yuki
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 659
Join date : 2010-03-10

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 4:35 pm

blee2007 wrote:
yuki wrote:
blee2007 wrote:
A pro mentioned to me once before that when practicing on the range, you need to hear 2 sound, the first would be the club hitting the ball first followed by the club hitting the mat/ground.

i hear the reverse sounds... White Flag

now you know why you are not getting the distance.. haha

will try again when i go range.... this sat occ ??

but thot club hit e ball n pull thru will do, still will hv hit e mat ah... scratch
Back to top Go down
yuki
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 659
Join date : 2010-03-10

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 4:40 pm

joleelyn wrote:
yuki wrote:
err... What a Face 22 old then we cham liao... affraid

i mean i mean..... cannot 'follow parents' le. must buy own membership. =p sorry sorry!!

aiya.. distance wise, you'll get there. just need more experience and practice.
I think sometimes it has to do with the loft of the clubs. Cos we generally buy massed produced clubs so the angle may not be as accurate.. or the loft rather. ... that kinda makes the difference as well if i'm not mistaken (can someone help on this point?)

I remember people saying something about bringing your clubs down to a club fitter and measure the lofts...... sorry ar. like i said. i just play the game. i dun really know much abt technical stuffs. bear with me. =)

wait till i practice enuff till my swing is really correct then find a club fitter n start doing all those...

else i tink i go down n will kanna shoot "alamak, is ur swing problem lah, the clubs are ok....." lol!
Back to top Go down
eden
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 676
Join date : 2010-01-05

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 4:41 pm

yuki: btw are u learning from a certified golf pro?
Back to top Go down
blee67
Hall of Fame Golfer
Hall of Fame Golfer


Posts : 5410
Join date : 2009-12-05
Location : Singapore

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 4:47 pm

yuki wrote:
blee2007 wrote:
yuki wrote:
blee2007 wrote:
A pro mentioned to me once before that when practicing on the range, you need to hear 2 sound, the first would be the club hitting the ball first followed by the club hitting the mat/ground.

i hear the reverse sounds... White Flag

now you know why you are not getting the distance.. haha

will try again when i go range.... this sat occ ??

but thot club hit e ball n pull thru will do, still will hv hit e mat ah... scratch

The explanation was that if you hit the mat/floor, it is level so your club will still go foward and hit the ball, giving the impression that you have hit the ball properly. if you are playing on the course and unless the ground is hard, it you hit the ground first, your club willl dig into the ground and thus you will not get the distance.
Back to top Go down
yuki
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 659
Join date : 2010-03-10

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 4:54 pm

eden wrote:
yuki: btw are u learning from a certified golf pro?

eden... yes he is...
Back to top Go down
eden
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 676
Join date : 2010-01-05

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:10 pm

yuki wrote:
eden wrote:
yuki: btw are u learning from a certified golf pro?

eden... yes he is...

since u have a coach, its better to just listen to him.
it could be counterproductive if u absorb too much from others and as a result become more confused and trying too many things at the same time.

no offense to all that offered their advice.

Back to top Go down
blee67
Hall of Fame Golfer
Hall of Fame Golfer


Posts : 5410
Join date : 2009-12-05
Location : Singapore

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:12 pm

eden wrote:
yuki wrote:
eden wrote:
yuki: btw are u learning from a certified golf pro?

eden... yes he is...

since u have a coach, its better to just listen to him.
it could be counterproductive if u absorb too much from others and as a result become more confused and trying too many things at the same time.

no offense to all that offered their advice.


none taken eden.. so you ready for next week drinking oops.. golf game? haha
Back to top Go down
eiji
Course Marshal
Course Marshal


Posts : 6193
Join date : 2009-08-22
Age : 35
Location : Training

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:15 pm

eden wrote:
yuki wrote:
eden wrote:
yuki: btw are u learning from a certified golf pro?

eden... yes he is...

since u have a coach, its better to just listen to him.
it could be counterproductive if u absorb too much from others and as a result become more confused and trying too many things at the same time.

no offense to all that offered their advice.


nope none taken, already mentioned in my first reply to see a pro/coach.

Back to top Go down
http://www.idealparts.com.sg
eden
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 676
Join date : 2010-01-05

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:18 pm

blee2007 wrote:
eden wrote:
yuki wrote:
eden wrote:
yuki: btw are u learning from a certified golf pro?

eden... yes he is...

since u have a coach, its better to just listen to him.
it could be counterproductive if u absorb too much from others and as a result become more confused and trying too many things at the same time.

no offense to all that offered their advice.


none taken eden.. so you ready for next week drinking oops.. golf game? haha

haha...yeah..i did my lasik so that i can see clearly the beer that i have to drink, the girls that would be making me drink and of course the golf ball while wearing my new oakley.
Back to top Go down
blee67
Hall of Fame Golfer
Hall of Fame Golfer


Posts : 5410
Join date : 2009-12-05
Location : Singapore

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:20 pm

eden wrote:
blee2007 wrote:
eden wrote:
yuki wrote:
eden wrote:
yuki: btw are u learning from a certified golf pro?

eden... yes he is...

since u have a coach, its better to just listen to him.
it could be counterproductive if u absorb too much from others and as a result become more confused and trying too many things at the same time.

no offense to all that offered their advice.


none taken eden.. so you ready for next week drinking oops.. golf game? haha

haha...yeah..i did my lasik so that i can see clearly the beer that i have to drink, the girls that would be making me drink and of course the golf ball while wearing my new oakley.

On.. that makes it 2 of us.. hope Eiji is ready too.. haha
Back to top Go down
yuki
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 659
Join date : 2010-03-10

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:20 pm

haha... yup yup... still taking my coach advice...

but still wan to see e ladies here how they improve their swing to get further distance.. n whether is it obtainable...

cos jus slight impatience n wondering is it really practice more then will really get e distance...

definitely no offence to those given me advice... cos i will still try those out n see whether it does helps....
Back to top Go down
eden
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 676
Join date : 2010-01-05

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:26 pm

i know a lady, she is in her early 20s.
she plays off 13-15 hdcp can hit her PW about 100m, 7I about 120m or more.

her secret, she is dating the coach...and she listens to all that he tell her.

u can choose to date a golf coach or maybe the 2nd option is easier?

muahaha


ohh she is a student and also goes to the range almost everyday to work on her short game and plays at least twice a week.
Back to top Go down
botak
Super Active Golfer
Super Active Golfer


Posts : 1236
Join date : 2009-08-27
Location : Everywhere... but the golf course :(

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:32 pm

eden wrote:
i know a lady, she is in her early 20s.
she plays off 13-15 hdcp can hit her PW about 100m, 7I about 120m or more.

her secret, she is dating the coach...and she listens to all that he tell her.

u can choose to date a golf coach or maybe the 2nd option is easier?

muahaha


ohh she is a student and also goes to the range almost everyday to work on her short game and plays at least twice a week.

I'm sure alot of those red coloured nickers will be sending PMs now Smile
Back to top Go down
eiji
Course Marshal
Course Marshal


Posts : 6193
Join date : 2009-08-22
Age : 35
Location : Training

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:33 pm

blee2007 wrote:
eden wrote:
blee2007 wrote:
eden wrote:
yuki wrote:
eden wrote:
yuki: btw are u learning from a certified golf pro?

eden... yes he is...

since u have a coach, its better to just listen to him.
it could be counterproductive if u absorb too much from others and as a result become more confused and trying too many things at the same time.

no offense to all that offered their advice.


none taken eden.. so you ready for next week drinking oops.. golf game? haha

haha...yeah..i did my lasik so that i can see clearly the beer that i have to drink, the girls that would be making me drink and of course the golf ball while wearing my new oakley.

On.. that makes it 2 of us.. hope Eiji is ready too.. haha

i can't drink.....*much* but i already called and booked my cab.
Back to top Go down
http://www.idealparts.com.sg
yuki
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 659
Join date : 2010-03-10

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 5:51 pm

eden wrote:
i know a lady, she is in her early 20s.
she plays off 13-15 hdcp can hit her PW about 100m, 7I about 120m or more.

her secret, she is dating the coach...and she listens to all that he tell her.

u can choose to date a golf coach or maybe the 2nd option is easier?

muahaha


ohh she is a student and also goes to the range almost everyday to work on her short game and plays at least twice a week.

wow... okay some inspiration to practice on my swing then...
ya will listen to coach n Swing Swing Swing

tink like tat all golf coach are attached liao.. Smile
Back to top Go down
katherinechiok
Course Marshal
Course Marshal


Posts : 1271
Join date : 2009-06-17
Location : In a bunker.

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 8:06 pm

yuki.. i have the same problem, esp for irons. 5,6,7 irons i hit the same distances.
then i asked a low handicapper why my distances so short and same for some irons!
he told me, "get your swing right, hit into the ball, before you talk about distances."

Shocked Shocked Shocked

_________________
What I am selling (Click on links below):

CUTE DRIVER HEAD COVERS
Back to top Go down
blee67
Hall of Fame Golfer
Hall of Fame Golfer


Posts : 5410
Join date : 2009-12-05
Location : Singapore

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 8:22 pm

eiji wrote:
blee2007 wrote:
eden wrote:
blee2007 wrote:
eden wrote:
yuki wrote:
eden wrote:
yuki: btw are u learning from a certified golf pro?

eden... yes he is...

since u have a coach, its better to just listen to him.
it could be counterproductive if u absorb too much from others and as a result become more confused and trying too many things at the same time.

no offense to all that offered their advice.


none taken eden.. so you ready for next week drinking oops.. golf game? haha

haha...yeah..i did my lasik so that i can see clearly the beer that i have to drink, the girls that would be making me drink and of course the golf ball while wearing my new oakley.

On.. that makes it 2 of us.. hope Eiji is ready too.. haha

i can't drink.....*much* but i already called and booked my cab.

define 'much'? haha.. wah booked cab one week in advance ah.. btw, where you stay? can tompang? Rolling Eyes
Back to top Go down
eiji
Course Marshal
Course Marshal


Posts : 6193
Join date : 2009-08-22
Age : 35
Location : Training

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 8:35 pm

was kidding about the booking of cab, but yeah i def don't intend to drive.

as for bets, we can just play snakes, in our slosh states it would be funny as hell if we played snakes

_________________
Callaway Razr Fit Xtreme 10.5* Ahina 60 R
PRGR EGG Spoon 15* MRC Fubuki Alpha 70S
Adams Super Hybrid XTD 19* MRC Fubuki AH R
Adams A12 Pro 23* GD Tour AD UT85 R
Callaway X Hot Pro 5-PW PX95 5.5
Titleist SM4 50*, 54*, 58* DG Spinner
Scotty Studio Select 2012 Golo 33"
Back to top Go down
http://www.idealparts.com.sg
blee67
Hall of Fame Golfer
Hall of Fame Golfer


Posts : 5410
Join date : 2009-12-05
Location : Singapore

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 8:38 pm

I know.. ha ha..

haha.. good idea to play snakes but hor, we potentially got a might be drunken pros with us lei..
Back to top Go down
eden
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 676
Join date : 2010-01-05

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 8:42 pm

blee2007 & eiji:
brett and i planning to color coordinate..most likely electric blue top.
refer to the GR game in kranji and look at the shirt that brett wore.

would be cool if all 4 of us would to wear something similar in color!
Back to top Go down
eiji
Course Marshal
Course Marshal


Posts : 6193
Join date : 2009-08-22
Age : 35
Location : Training

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 8:45 pm

i have something similar blue from adidas, so i guess we going with dress code...isn't pink or red more outstanding hehe

_________________
Callaway Razr Fit Xtreme 10.5* Ahina 60 R
PRGR EGG Spoon 15* MRC Fubuki Alpha 70S
Adams Super Hybrid XTD 19* MRC Fubuki AH R
Adams A12 Pro 23* GD Tour AD UT85 R
Callaway X Hot Pro 5-PW PX95 5.5
Titleist SM4 50*, 54*, 58* DG Spinner
Scotty Studio Select 2012 Golo 33"
Back to top Go down
http://www.idealparts.com.sg
blee67
Hall of Fame Golfer
Hall of Fame Golfer


Posts : 5410
Join date : 2009-12-05
Location : Singapore

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 8:50 pm

I got a blue nike polo.. so should be ok.. but need to remind me hor.. me old man.. haha

sorry hor me no pink but red ok.. hahaha
Back to top Go down
eden
Very Active Golfer
Very Active Golfer


Posts : 676
Join date : 2010-01-05

PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Tue Jul 06, 2010 8:53 pm

then we set on blue.
anyone not wearing blue that day >>>> 1 mug of beer
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Help Ladies!!! How to swing further???   Today at 12:14 pm

Back to top Go down
 
Help Ladies!!! How to swing further???
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Mizuno or Taylormade for Ladies Beginner?
» The Honda Classic - Pros' (and Celeb) Swing Videos
» Is the swing different when using iron, wood and driver?
» Back Swing
» Ladies club feels and hit better, is it me or is it normal?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Singapore Golf Forum - Golf Republic :: Golf Academy :: Tips & Tricks-
Jump to:  
Friends of Golf RepublicFriends of Golf RepublicFriends of Golf Republic
Copyright © 2009 Golf Republic. All Rights Reserved.